Wat over mij : 

 Ik ben een jonge vrouw en moeder. Dat ten eerste maar meer nog zie ik mezelf als Christen. Dat betekend dat ik in relatie ben met de Here God in naam van Jezus Christus. Ik zie Hem onder andere als mijn raadgever ( Jesaja 9 : 5). Bovendien als mijn Heiland.

Ik heb in ongeveer 3 religies gezeten waarvan ik ook geproefd heb bij Jehova's getuigen. Ongeveer 5 jaar geleden stopte ik mijn zoektocht door bemiddeling van kerkgenootschappen. Ik kon het daar niet vinden wat ik zocht. Vervolgens begon ik met een eerlijk en open gebedsleven. Ik vroeg vanaf dan alles aan God zelf. Vol verlangen begon ik dan ook met het echt lezen van de Bijbel met een hart wat vurig zocht naar antwoorden die betrekking hadden op mijn persoonlijke leven en het begrijpen van wie God is en wat Hij voor bedoeling heeft met mijn leven.

Toen pas kon ik en mocht ik volledig vertrouwen dat God mijn Leidsman werd van mijn leven. Want wie was ik dan helemaal als mens? Was het niet zo dat bij God niets onmogelijk was? Waar ik het niet meer zag liet ik mezelf en mijn controle los en liet ik God kijken en antwoorden. Dat was voor mij het moeilijkste proces. Het helemaal los laten van mezelf en mijn eigen wijsheid en het toe laten van de weg die God met mij wilde gaan.

Ik bevond me ook op allerlei geloofsgroepen en heb ook lang vertoefd op een site voor ( Ex - en twijfelende ) jehova's getuigen. Ik had het gevoel dat ik daar echt eerlijk en mezelf kon zijn. De grootste reden dat ik begrepen werd op die site was omdat Jehova's getuigen toch vaak een eigen jargon hebben die niet iedereen begrijpt. Helaas bestaat die site niet meer . Jammer omdat heel veel Jehova's getuigen daar anoniem terecht konden met al hun twijfel en strijd . Het wordt geacht geen twijfel of vragen te hebben bij Jehova's getuigen en angst speelt daarin de hoofdrol. Op die site bleek dat veel , heel veel onderdrukt wordt. En als je iets onderdrukt verbergt of verstopt is het er toch. Met alle gevolgen van dien. Angst voor Jehova speelde de hoofdrol terwijl God juist wilt dat we met een eerlijk en open hart bij Hem mogen komen. ( Psalm 7 : 11 ) Want wat kan God nog met je als jij niet eerlijk durft te zijn ? We verlangen dat wel van onze kinderen dus God , die onze Vader is , wilt dat ook graag . Dan pas kan Hij je helen en helpen toch ? Hij is echt te vertrouwen !

In die tijd heb ik ook 3 opleidingen gevolgd en met diploma afgerond.

Ten eerste de opleiding tot Creatief Therapeut. Dat is een therapie waarbij je door middel van schilderen en tekenen of boetseren je gevoel om kunt zetten in taal..

Ten tweede de opleiding Counselor / Psychosociale hulpverlener . Dat is een erkende opleiding van een aantal jaren waarbij je hulp leert verlenen aan mensen die vast zijn gelopen en geen weg zien in hun persoonlijke leven. De hele opleiding is gestoeld op het eigen kunnen van de cliënt. Er wordt dus niets voor gekauwd maar door middel van een open vragen techniek leer je de cliënt te vinden wat het dichts bij hem of haar ligt en wat kans van slagen heeft.

Ten derde de opleiding pedagogiek . Dat is een opleiding die kinderen en / of hun ouders helpt bij opvoed vraagstukken.

Vandaag wil ik graag mijn opleiding counselor combineren met mijn ervaring uit en na de tijd van jehova's getuigen. Ik weet dat er velen zijn die vast zijn gelopen en vol zitten met angsten . Die 2 dingen : counseling en Jehova's getuigen wil ik veranderen in het als Christen open mogen staan voor hen die zijn vast gelopen. En in alles steun ik niet op mijn eigen verstand of eer .

Vertrouw op de HERE met uw ganse hart
en steun op uw eigen inzicht niet.
Ken Hem in al uw wegen,
dan zal Hij uw paden recht maken.
Spreuken 3:5-8

praat maar van je af is een online en gratis hulpdienst speciaal voor Jehovahs getuigen die op wat voor manier ook in de knoei zitten. 
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin